Wednesday, May 2, 2012

Masini pe care sa nu le cumperi noi. 5 modele care pierd cel mai mult din valoare intr-un an


In contextul crizei financiare internationale, putini sunt cei care isi mai permit sa-si schimbe masina intr-un an sau doi dupa ce si-au cumparat-o. Asa ca alegerea unei masini care sa reziste cat mai mult in timp ar fi de dorit in vremurile tulburi pe care le traversam in prezent. Jumatatea plina a paharului in cazul masinilor care se devalorizeaza rapid este ca, daca vrei sa-ti cumperi un model, nu trebuie sa-ti iei o masina noua, ci sa astepti cateva luni, dupa care pretul acesteia scade considerabil.



Dupa ce au realizat un top al masinilor care isi pierd cel mai putin din valoare in timp, cei de laDaily Mail, in colaborare cu blogul automotors.co.uk prezinta si un top al masinilor care se devalorizeaza cel mai mult dupa un an de folosire.
Pe primul loc, cu o devalorizare de aproape 50% se afla Vauxhall Zafira, potrivit celor de la Daily Mail. Astfel, daca un model nou se vindea in septembrie 2010 cu 22.000 de lire sterline, dupa un an, aceeasi masina se vinde cu 11.100 lire sterline.
Locul al doilea este ocupat de “sora” primeia, respectiv Vauxhall Astra. Daca anul trecut un model nou se vindea cu 19.350 de lire sterline, dupa un an masina poate fi achizitionata la pretul de 10.300 de lire, adica o devalorizare de circa 47%.


Din aceeasi categorie face parte si Vauxhall Corsa, care ocupa locul al treilea la devalorizare, cu 44% pierdere la pret intr-un an. De exemplu, un model nou care in septembrie anul trecut se vindea cu 14.700 lire sterline, acum poate fi cumparat cu aproximativ 8.200 de lire, dupa un an de folosire.
Renault Megane completeaza topul pe locul al patrulea, cu o devalorizare de aproximativ 39%, dupa un an de folosire. Astfel, daca un model nou se vindea in urma cu un an cu 18.400 de lire, acum aceeasi masina poate fi cumparata acum 11.100 lire sterline.

Ultimul loc in top 5 este ocupat de o alta marca frantuzeasca, Peugeot 207, o masina foarte populara in ultimii ani. Dupa un an de rulaj, modelul pierde cam 36% din valoare. Potrivit analizei facute pe piata britanica de Daily Mail, un Peugeot 207, care anul trecut se vindea nou cu 13.500 de lire, acum poate fi achizitionat cu aproximativ 8.700 de lire sterline.





Rezultate Euro NCAP pentru BMW Seria 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 şi Peugeot 208

Patru dintre cele mai noi modele care au debutat pe piaţa noastră au trecut prin proba de foc a testelor de siguranţă Euro NCAP. Iată rezultatele lor în continuare.




Noul BMW Seria 3 primeşte cele 5 stele cu laude, având rezultate foarte bune în toate domeniile. Cei de la Euro NCAP au apreciat mai ales protecţia conferită pietonilor, procentajul foarte bun de 78% fiind obţinut fără ca Seria 3 să beneficieze de capotă activă, maşina germană bazându-se pe o proiectare foarte bună a compartimentului motor.





În ce priveşte protecţia adulţilor, BMW Seria 3 primeşte 95%, şoferul fiind bine protejat în toate tipurile de coliziune Euro NCAP. Berlina bavarezilor oferă o bună protecţie şi pentru copiii de la bord, primind punctajul maxim pentru copiii de până la 18 luni şi pierzând doar o jumătate de punct pentru cei de până la 3 ani. Totuşi, butonul pentru dezactivarea airbagului dreapta faţă ar trebui să fie standard.
În ce priveşte sistemele electronice, BMW Seria 3 este, evident, la înălţime, graţie sofisticatului sistem DSC, iar opţiunile în materie de siguranţă activă îi sporesc şansele de a evita cu brio situaţiile care pot conduce la accidente. Per ansamblu, noul BMW Seria 3 s-a dovedit a fi una dintre cele mai sigure berline de clasă medie.
În clasa compactă, noul Hyundai i30 promite o evoluţie foarte mare la capitolul siguranţei, specialiştii Euro NCAP gratulând hatchback-ul coreean cu 5 stele.





La capitolul protecţiei pasagerilor adulţi, Hyundai i30 se comportă bine la aproape toate capitolele, doar la impactul lateral cu un pom rezultatele la nivelul pieptului fiind considerate mai slabe. Tetierele active primesc o notă foarte bună pentru protecţia oferită gâtului în cazul impactului din spate, iar rezultatul general este foarte bun.
Copiii sunt foarte bine protejaţi, nivelul de siguranţă pentru cei de până la 18 ani, dar şi pentru cei de până la 3 ani fiind maxim. În schimb, Hyundai i30 obţine un punctaj mai mic la capitolul protecţia pietonilor: deşi bara de protecţie a primit punctajul maxim, capota are unele zone care pot fi periculoase pentru capul unui pieton.
Din punct de vedere al sistemelor electronice, ESP-ul este standard pe toate versiunile i30, iar comportamentul maşinii la evitarea obstacolelor a fost considerat sigur. Aşa încât noul Hyundai i30 trece cu brio testele de securitate Euro NCAP, demonstrând că e o compactă redutabilă.
Primul model care beneficiză de noile tehnologii SKYACTIV nu se dezminte, aşa încât Mazda CX-5 obţine fără probleme 5 stele Euro NCAP. Mai mult, oficialii au lăudat SUV-ul japonez pentru oferirea în echiparea standard a sistemului autonom de frânare de urgenţă AEBs (care acţionează independent de şofer pentru a reduce viteza, dacă o coliziune este iminentă).





În ce priveşte protecţia ocupanţilor adulţi, Mazda CX-5 se dovedeşte la înălţime, căpătând scoruri foarte bune - de remarcat protecţia foarte bună în testele de coliziune laterale, atât cu barieră, cât şi cu pom, CX-5 obţinând scorul maxim în aceste situaţii.
Mazda CX-5 a primit note foarte bune şi pentru protecţia copiilor: calificativul maxim pentru copiii de până la 3 ani şi doar cu o jumătate de punct mai puţin pentru copiii de până la 18 luni. CX-5 stă doar bine la capitolul protecţiei pietonilor, spoilerul frontal menajând corect picioarele copiilor sau adulţilor, în timp ce capota oferă o securitate doar suficientă la impactul capului.
Din punct de vedere al sistemelor electronice de siguranţă, Mazda CX-5 stă foarte bine, fiind puţin penalizată de faptul că un limitator de viteză nu este oferit nici măcar opţional. Per ansamblu, Mazda CX-5 se dovedeşte cel mai sigur SUV compact testat în ultima vreme de specialiştii Euro NCAP, având cele mai mari punctaje faţă de principalii săi concurenţi.
Cel mai mic model din această sesiune Euro NCAP este noul Peugeot 208, francezul reuşind să intre în posesia celor 5 stele fără probleme mari - singurul domeniu în care a obţinut un rezultat la limită fiind protecţia pietonilor.





În general, protecţia pasagerilor adulţi este foarte bună pentru clasa mică, 208 primind calificative doar satisfăcătoare în testele de impact lateral cu un pom sau la impactul din spate. Şi copiii beneficiază de o protecţie foarte bună, dar specialiştii Euro NCAP au depunctat 208 deoarece stickerul care arată pericolul plasării unui copil pe locul din faţă nu era suficient de lizibil.
În cazul protecţiei pietonilor, 208 primeşte la limită punctajul care îi asigură cele 5 stele, capota oferind o slabă protecţie capetelor adulţilor şi doar satisfăcătoare în cazul impactului cu creştetul unui copil. În schimb, 208 stă bine la capitolul sistemelor electronice de siguranţă, pe lângă ESP având standard şi limitatorul de viteză.































Ce promit candidaţii la Primărie pentru şoferii bucureşteni

Ce mai freamăt, ce mai zbucium! Dacă este să judecăm după promisiunile candidaţilor la Primărie, bucureştenii vor merge prin 2016 cu viteza gândului prin oraş, căci vor avea la dispoziţie pasaje, bulevarde noi cu trei benzi, tramvaie rapide, autostrăzi suspendate, o centură a Capitalei la nivel de autostradă şi câte şi mai câte!



Din nefericire, chiar dacă ar fi să dăm crezare acestor candidaţi, indiferent de culoarea lor politică, majoritatea proiectelor nu sunt doar fanteziste ci şi inutile. Adică ar fi OK dacă Bucureştiul şi-ar fi rezolvat deja alte bube mai grave privitoare la traficul auto, însă aşa cum sunt pregătite acum proiectele nu vor fi decât tichie de mărgăritar. Unele însă nu doar că sunt necesare, dar sunt şi fezabile. Să le luăm pe rând:
Străpungerea Splaiul Independenţei - Autostrada A1. Necesară, într-adevăr, pentru a scoate mai rapid traficul din centrul Capitalei spre A1. Aşa cum este gândită ea acum însă, necesită exproprieri masive într-o zonă destul de scumpă. Alternativa mai ieftină era transformarea aşa-numitei străzi a Liniei într-un bulevard cu trei benzi pe sens plus banda de parcare şi tramvai rapid pe mijloc. Dacă vă întrebaţi de unde porneşte şi unde se termină strada Liniei, e simplu: porneşte din spatele intersecţiei Răzoare, merge de-a lungul unei căi ferate dezafectate prin spatele mall-urilor Cotroceni şi Plaza România şi iese apoi către Centură pe un traseu paralel atât cu Iuliu Maniu cât şi cu Bd. Timişoara. Avantajul era că nu se mai expropriază nimic, doar se curăţă mizeria de pe traseu şi se asfaltează.
Lărgire şoseaua Fabrica de Glucoză şi Dimitrie Pompei. O iniţiativă absolut necesară însă care va bloca pentru cel puţin doi ani traficul în cea mai aglomerată parte a Capitalei. În lipsa unui bulevard de acces direct dinspre Colentina spre şoseaua Petricani, lărgirea acestor două străzi este inutilă. Alternativa mai ieftină şi mai rapidă, cel puţin până la realizarea străpungerii Colentina - Petricani, este realizarea a două sensuri giratorii la conexiunea cu şoseaua Petricani şi asigurarea unui transport în comun mai eficient în zonă, care să preia o parte a traficului auto individual intens. Asta, dar mai ales parcări subterane în care să se intre uşor, pentru că aceasta e principala problemă acolo: parcarea.
Autostrada suspendată Colentina - Lacul Morii. Este cel mai controversat proiect atât din cauza costurilor implicate cât şi a duratei foarte lungi de execuţie. În toate oraşele vestice se evită crearea unor autostrăzi suspendate pentru că ele distrug comunităţile prin separarea lor cu ziduri de beton, sunt inestetice şi nu oferă până la urmă un avantaj în trafic. Realizarea subterană a acestei "autostrăzi" ar costa foarte mult, iar beneficiile ar fi relativ minore. Din nou, un transport subteran în comun pe direcţia Colentina - Lacul Morii - A1 pe un inel care să lege magistralele de metrou prezente şi viitoare ar fi o soluţie mult mai modernă, care ar permite infrastructurii actuale să facă faţă traficului viitor fără intervenţii inutile la suprafaţă.
Realizarea de pasaje la ieşirile din Bucureşti, deasupra Centurii. Ar fi excelente, dacă n-ar fi făcute ca acelea deja existente, care obligă şoferii să traverseze o şosea de mare viteză doar pentru a intra şi ieşi în oraş. Alternativa mai comodă, mai ieftină şi mai ales mai rapidă ar fi realizarea unor sensuri giratorii mari în care să poţi intra uşor. Aceasta este soluţia aplicată peste tot în Vest. La noi încă învăţăm să nu mai facem rondurile puchinoase.
Transport public gratuit. Probabil cea mai mare gogoriţă. Transportul public nu trebuie să fie gratuit, trebuie să fie doar mai accesibil decât transportul auto individual. Gratuitatea nu îţi permite să dezvolţi un transport public eficient iar asta se va reflecta în calitatea serviciilor. Oricine ar fi gata să plătească în plus pe călătorie dacă i s-ar oferi confortul dorit: suficiente autobuze şi tramvaie pentru a nu sta cu orele în staţie şi pentru a nu merge înghesuit spre şi de la serviciu. Aşadar, gratuitatea nu ar însemna altceva decât omorîrea definitivă a transportului în comun.
Pe scurt: soluţia la traficul bucureştean nu stă în noi bulevarde, pasaje peste pasaje, autostrăzi suspendate sau un transport în comun mai accesibil. În toate oraşele europene s-a înţeles deja că dacă vrei să ai un trafic auto individual mai aerisit şi eficient, trebuie să asiguri mai întâi de toate un transport în comun eficient. Acesta costă mai puţin decât intervenţiile masive în infrastructură, se poate realiza mai rapid şi este mult mai maleabil.
Aştept şi părerile voastre: ce promisiuni legate de traficul auto în Bucureşti doriţi să fie aplicate; ce promisiuni aţi dori să nu le mai treacă prin capul edililor?

BMW Seria 7 facelift - imagini şi informaţii oficiale

BMW a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale cu facelift-ul limuzinei Seria 7, model ce se află pe piaţă din 2009. Vezi în continuare ce noutăţi aduce noua "navă amiral" a constructorului bavarez.




Limuzina de lux bavareza, BMW Seria 7, se află pe piaţă din anul 2009 şi merita un mic refresh. Constructorul german s-a conformat şi ne prezintă facelift-ul vârfului de gama. Modelul F01/F02 este cel mai bine vândut Seria 7 din istorie, foarte apreciat pe pieţele din China şi Germania, ţări unde BMW este lider în segmentul limuzinelor. Cele mai importante pieţe pentru "nava amiral" a constructorului german sunt: China (40%), SUA (23%), Germania (7%) şi Orientul Mijlociu (7%).



Chiar dacă modificările exterioare sunt minore, bavarezii au adus îmbunătăţiri pe toate planurileLa exterior, noua Seria 7 se remarcă faţă de modelul pre-facelift prin farurile cu un nou design, ce integrează luminile de zi dotate cu tehnologia LED, dar şi prin spoilerele uşor redesenate ce împrospătează look-ul limuzinei germane.




BMW a lucrat din greu la îmbunătăţirea propuloarelor. Producătorul din Munchen anunţă o creştere a eficienţei cu 20% pentru toate motoarele disponibile pe noul Seria 7. Modelul de bază 740i este echipat cu un propulsor cu şase cilindri în linie şi produce 326 CP şi 450 Nm. A doua variantă pe benzină este 750i, este dotat cu un V8 twin-turbo de 4,4 litri ce produce 407 CP şi 600 Nm. BMW susţine că această motorizare este cea mai eficientă din această clasă. De asemenea, constructorul bavarez susţine că Seria 7 echipat cu propulsorul diesel de 3,0 litri (730d) este cel mai economic model din această clasă, obţinând un consum de numai 5,6 litri la 100 km. Cutia de viteze automată cu opt rapoarte vine în echiparea standard pentru toate motorizările.




Printre alte modificări se remarcă noua generaţie a sistemului iDrive, o îmbunătăţire a confortului şi a antifonăriiBMW Seria 7 facelift va ajunge pe piaţa din România pe data de 1 septembrie 2012, când vom afla şi preţul de pornire.