Patru dintre cele mai noi modele care au debutat pe piaţa noastră au trecut prin proba de foc a testelor de siguranţă Euro NCAP. Iată rezultatele lor în continuare.
Noul BMW Seria 3 primeşte cele 5 stele cu laude, având rezultate foarte bune în toate domeniile. Cei de la Euro NCAP au apreciat mai ales protecţia conferită pietonilor, procentajul foarte bun de 78% fiind obţinut fără ca Seria 3 să beneficieze de capotă activă, maşina germană bazându-se pe o proiectare foarte bună a compartimentului motor.
În ce priveşte protecţia adulţilor, BMW Seria 3 primeşte 95%, şoferul fiind bine protejat în toate tipurile de coliziune Euro NCAP. Berlina bavarezilor oferă o bună protecţie şi pentru copiii de la bord, primind punctajul maxim pentru copiii de până la 18 luni şi pierzând doar o jumătate de punct pentru cei de până la 3 ani. Totuşi, butonul pentru dezactivarea airbagului dreapta faţă ar trebui să fie standard.
În ce priveşte sistemele electronice, BMW Seria 3 este, evident, la înălţime, graţie sofisticatului sistem DSC, iar opţiunile în materie de siguranţă activă îi sporesc şansele de a evita cu brio situaţiile care pot conduce la accidente. Per ansamblu, noul BMW Seria 3 s-a dovedit a fi una dintre cele mai sigure berline de clasă medie.
În clasa compactă, noul Hyundai i30 promite o evoluţie foarte mare la capitolul siguranţei, specialiştii Euro NCAP gratulând hatchback-ul coreean cu 5 stele.
La capitolul protecţiei pasagerilor adulţi, Hyundai i30 se comportă bine la aproape toate capitolele, doar la impactul lateral cu un pom rezultatele la nivelul pieptului fiind considerate mai slabe. Tetierele active primesc o notă foarte bună pentru protecţia oferită gâtului în cazul impactului din spate, iar rezultatul general este foarte bun.
Copiii sunt foarte bine protejaţi, nivelul de siguranţă pentru cei de până la 18 ani, dar şi pentru cei de până la 3 ani fiind maxim. În schimb, Hyundai i30 obţine un punctaj mai mic la capitolul protecţia pietonilor: deşi bara de protecţie a primit punctajul maxim, capota are unele zone care pot fi periculoase pentru capul unui pieton.
Din punct de vedere al sistemelor electronice, ESP-ul este standard pe toate versiunile i30, iar comportamentul maşinii la evitarea obstacolelor a fost considerat sigur. Aşa încât noul Hyundai i30 trece cu brio testele de securitate Euro NCAP, demonstrând că e o compactă redutabilă.
Primul model care beneficiză de noile tehnologii SKYACTIV nu se dezminte, aşa încât Mazda CX-5 obţine fără probleme 5 stele Euro NCAP. Mai mult, oficialii au lăudat SUV-ul japonez pentru oferirea în echiparea standard a sistemului autonom de frânare de urgenţă AEBs (care acţionează independent de şofer pentru a reduce viteza, dacă o coliziune este iminentă).
În ce priveşte protecţia ocupanţilor adulţi, Mazda CX-5 se dovedeşte la înălţime, căpătând scoruri foarte bune - de remarcat protecţia foarte bună în testele de coliziune laterale, atât cu barieră, cât şi cu pom, CX-5 obţinând scorul maxim în aceste situaţii.
Mazda CX-5 a primit note foarte bune şi pentru protecţia copiilor: calificativul maxim pentru copiii de până la 3 ani şi doar cu o jumătate de punct mai puţin pentru copiii de până la 18 luni. CX-5 stă doar bine la capitolul protecţiei pietonilor, spoilerul frontal menajând corect picioarele copiilor sau adulţilor, în timp ce capota oferă o securitate doar suficientă la impactul capului.
Din punct de vedere al sistemelor electronice de siguranţă, Mazda CX-5 stă foarte bine, fiind puţin penalizată de faptul că un limitator de viteză nu este oferit nici măcar opţional. Per ansamblu, Mazda CX-5 se dovedeşte cel mai sigur SUV compact testat în ultima vreme de specialiştii Euro NCAP, având cele mai mari punctaje faţă de principalii săi concurenţi.
Cel mai mic model din această sesiune Euro NCAP este noul Peugeot 208, francezul reuşind să intre în posesia celor 5 stele fără probleme mari - singurul domeniu în care a obţinut un rezultat la limită fiind protecţia pietonilor.
În general, protecţia pasagerilor adulţi este foarte bună pentru clasa mică, 208 primind calificative doar satisfăcătoare în testele de impact lateral cu un pom sau la impactul din spate. Şi copiii beneficiază de o protecţie foarte bună, dar specialiştii Euro NCAP au depunctat 208 deoarece stickerul care arată pericolul plasării unui copil pe locul din faţă nu era suficient de lizibil.
În cazul protecţiei pietonilor, 208 primeşte la limită punctajul care îi asigură cele 5 stele, capota oferind o slabă protecţie capetelor adulţilor şi doar satisfăcătoare în cazul impactului cu creştetul unui copil. În schimb, 208 stă bine la capitolul sistemelor electronice de siguranţă, pe lângă ESP având standard şi limitatorul de viteză.