Friday, June 15, 2012

Opel Astra facelift: din 2012, noua gamă Astra vine cu noi motoare şi tehnologii

Opel Astra primeşte un bine-meritat refresh stilistic, la care se mai adaugă noutăţi tehnologice: cel mai puternic diesel 2.0 BiTurbo CDTi de 195 CP, motorul turbo de 2,0 litri şi 280 CP, precum şi o serie de noi sisteme de siguranţă şi asistenţă.




Opel îmbunătăţeşte gama Opel Astra, cel mai premiat, popular şi mai bine vândut model din clasa compactăoferind o nouă versiune sedan, noi motoare şi sisteme de asistenţă de ultimă generaţie, la care se adaugă şi un design fresh, noua gamă de modele Astra devenind astfel şi mai sportivă şi mai variată.



Aspectul mai elegant la exterior şi la interior subliniază aerul sportiv şi punctele forte din punct de vedere tehnic ale gamei de modele compacte. Gama de modele Astra este acum completă, cuprinzând noua versiune Opel Astra Sedan, modelul cu cinci uşi, breakul Sports Tourer station wagon şi modelul GTC coupé cu trei uşi, precum şi versiunea OPC de înaltă performanţă.
Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel, a declarat: "Noua gamă Opel Astra porneşte la drum cu dreptul. Ne extindem spectrul de modele, ca şi oferta de motoare extrem de eficiente şi de tehnologii de asistenţă inovatoare. Designul a devenit mai elegant şi mai modern. Din această perspectivă, subliniez că oferim cea mai emoţională execuţie a tehnologiei germane în segmentul foarte disputat al autovehiculelor compacte."
Gamă completă - de la motorul ecoFLEX cu emisii de CO2 de 99 g/km până la versiunea OPC de înaltă performanţă
Noile motoare în următoarele şase luni vor extinde şi mai mult gama deja variată de capacităţi ale sistemelor de propulsie disponibile pentru modelele Astra. Cu o putere de 280 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm, pe lângă faptul că este cel mai puternic model Astra produs vreodată, versiunea Astra OPC atinge şi cea mai mare viteză: viteza maximă a acestui coupé agil este de 250 km/h, putând accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,0 secunde.

Cel mai rapid Astra cu motor diesel produs vreodată va fi dotat cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, ce dezvoltă o putere de 195 CP şi generează un cuplu impresionant de 400 Nm. Deja disponibil pentru modelul Insignia, lansează acum tehnologia sofisticată cu două turbocompresoare secvenţiale în segmentul autovehiculelor compacte de serie.
Fiind alimentat de două turbocompresoare care acţionează în tandem, acest motor asigură un nivel excelent de performanţă împreună cu consum redus de carburant, propulsorul 2.0 BiTurbo CDTI de 195 CP fiind disponibil pe versiunile Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC. Aceste trei modele diferite sunt disponibile cu o gamă de motoare diesel de înaltă performanţă, fapt unic în segmentul autovehiculelor compacte.
De asemenea, Opel anunţă îmbunătăţiri aduse motorului pe benzină de 1,4 litri cu supraalimentare, ce dezvoltă o putere de 140 CP. În prezent, acesta este echipat cu o funcţie de amplificare, datorită căreia autovehiculul beneficiază de un cuplu mărit cu 10%, de la 200 la 220 Nm, procent foarte util în depăşiri, de exemplu.
Noua gamă Astra oferă o varietate largă de sisteme de propulsie, ce satisfac cele mai exigente gusturi, de lacel mai eficient motor Astra din punctul de vedere al consumului de carburant (3,7 l/100 km), 1.7 CDTI ecoFLEX (110 CP şi 130 CP), cu un nivel al emisiilor de CO2 de numai 99 g/km, cel mai puternic motor diesel Astra, noul BiTurbo CDTI de 195 CP şi până la cel mai puternic motor Astra din istoria modelului, Astra OPC, cu o putere de 280 CP.
În plus, gama se va îmbogăţi în urma lansării noii generaţii de motoare pe benzină cu injecţie directă ECOTEC SIDI (Spark Ignition Direct Injection), cu cilindree de 1,6 litri şi supraalimentare, care asigură, pe lângă o eficienţă excepţională a consumului de combustibil şi o experienţă de conducere foarte confortabilă.
Noile sisteme de asistenţă se adaugă ofertei de tehnologii inovatoare disponibile
Alte caracteristici ce contribuie la ridicarea standardelor tehnice până la un nivel chiar mai avansat se regăsesc în categoria sistemelor de asistenţă pentru şofer. Numeroase tehnologii premium care şi-au făcut debutul pe modelele Insignia şi Zafira Tourer sunt acum disponibile şi pentru noua gamă Astra, sporind nivelul de siguranţă şi de confort.
Acestea includ a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la depăşirea benzii de circulaţie (LDW), funcţia de indicare a distanţei de urmărire (FDI) şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Aceste sisteme emit semnale de avertizare pentru prevenirea situaţiilor critice, de exemplu atunci când şoferului i se distrage atenţia sau nivelul său de concentrare scade.

Alte sisteme de asistenţă includ camera video pentru marşariersistemul avansat de asistenţă la parcare, ce identifică locurile de parcare şi ajută şoferul la efectuarea manevrelor de parcare, precum şi asistentul pentru monitorizarea unghiului mort cu alarmă şi un tempomat adaptiv (ACC) pe bază de senzori radar cu sistem automat de frânare de urgenţă în caz de coliziune (CIB), activ la viteze între 50 km/h şi 180 km/h. Tempomatul adaptiv ajută şoferul să menţină constantă viteza selectată, accelerând sau decelerând automat, menţinând în acelaşi timp o distanţă de siguranţă presetată faţă de autovehiculul din faţă.
Noile sisteme completează oferta largă de tehnologii inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind unice în segmentul autovehiculelor compacte, în timp ce altele se regăsesc rar în oferta mărcilor concurente. Acestea includ ultima generaţie a sistemului inteligent de iluminare frontală adaptivă (AFL+), cu faruri bi-xenon şi multiple funcţii de iluminare sofisticate, ce includ iluminarea în curbe, iluminarea dinamică în viraje, distribuţia variabilă a luminii, reglată automat în funcţie de condiţiile actuale de drum, inclusiv vremea.
Sistemul FlexRide pentru cele mai bune performanţe de conducere şi manevrabilitate, suspensia HiPerStrut pe toate modelele Astra GTC şi OPC
Pe lângă actualele caracteristici ale dinamicii de conducere ale modelului Astra, clienţii pot opta pentrusistemul mecatronic inteligent FlexRide de la Opel, care se adaptează automat la condiţiile de drum, ce oferă trei moduri de conducere: Standard, Tour pentru confort sau Sport.
Pentru o rulare şi o manevrabilitate sportive, modelele GTC Astra şi OPC beneficiază de suspensiaHiPerStrut (suspensie de înaltă performanţă) pe puntea faţă. Suspensia HiPerStrut îmbunătăţeşte aderenţa, sporeşte puterea în viraje şi reduce în mod semnificativ fenomenul de mişcare violentă a volanului provocată de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă, permiţându-i şoferului să se bucure din plin de performanţa modelului Astra.
Pentru confort crescut, toate modelele Astra pot fi dotate cu scaunele ergonomice ce reduc solicitările asupra spatelui şoferului şi pasagerului din faţă, certificate de AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V), organizaţia experţilor în domeniul sănătăţii spatelui din Germania.
Suportul pentru biciclete FlexFix, disponibil exclusiv de la Opel, este complet integrat în bara de protecţie spate, în care glisează ca un sertar, atunci când nu este folosit. Sistemul inteligent de ultimă generaţie de la bordul modelului Astra Sports Tourer vă permite să transportaţi maxim patru biciclete în acelaşi timp. Versiunea cu cinci uşi poate transporta maxim două biciclete.
Parbrizul panoramic, inventat şi patentat de Opel, ajunge până la mijlocul acoperişului, şoferul şi pasagerii modelelor GTC Astra şi OPC beneficiind astfel de o experienţă extraordinară din punctul de vedere al perspectivei, spaţiului şi conducerii. Spre deosebire de alte tipuri de acoperişuri panoramice, nu există nicio bară transversală care ar putea reduce vizibilitatea.
Design nou pentru modelul Astra, cu accente mai sportive
Partea frontală a modelelor Astra cu 5 uşi şi Sports Tourer vine cu un design proaspăt, mai sportiv şi mai luxos decât înainte. Acest fapt este valabil şi pentru modelul Astra sedan cu patru uşi. Echipa de design Opel s-a concentrat asupra părţii frontale şi a proiectat o grilă a radiatorului mai joasă şi mai pronunţată, inspirată din designul modelului GTC Astra lansat recent, prezentând o grilă tip plasă cu un design mai precis din punct de vedere tehnic.
În partea superioară a fost adăugată o bară cromată în formă de aripă mai proeminentă, cu elemente vizuale tridimensionale. Noua bară cromată are capetele orientate în sus, este mai centrată şi creează impresia că se contopeşte cu grila. Prin adăugarea unor inserţii de culoare neagră în faruri, versiunilor Essentia şi Enjoy le-au fost aduse blocuri optice cu un design mai sportiv. Luminile de zi cu tehnologie LED sunt disponibile acum şi cu iluminare standard cu halogen.

În partea din spate, suportul plăcuţei de înmatriculare a modelului Astra cu cinci uşi a fost reproiectat, creându-se o perspectivă vizuală mai amplă. Atât modelul cu cinci uşi, cât şi versiunea Sports Tourer prezintă o nouă bandă cromată în bara de protecţie, chiar sub suportul plăcuţei de înmatriculare, accentuând, de asemenea, postura lată a autovehiculului.
Noile variante diesel de înaltă performanţă cu motoare BiTurbo pentru modelele cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC au un exterior chiar mai sportiv şi incisiv, care variază în funcţie de model. Partea frontală a variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports Tourer şi modelul cu 5 uşi) subliniază performanţa înaltă şi natura mai incisivă a acestor autovehicule.
Partea superioară a grilei radiatorului are o formă similiară cu cea a modelului GTC Astra, însă bara din faţă este întotdeauna în culoarea caroseriei. Secţiunea inferioară de admisie a aerului a fost, de asemenea, îmbunătăţită în ceea ce priveşte designul sportiv: zona în care partea centrală a grilei radiatorului se uneşte cu partea exterioară a fost proiectată în formă de înotătoare de rechin, conferindu-i autovehiculului un aspect mai agresiv faţă de un model Astra obişnuit. Cadrul geamurilor laterale prezintă inserţii cromate. În partea din spate, cele două ţevi de eşapament şi forma mai proeminentă a barei de protecţie îi conferă autovehiculului o postură atletică.
În habitaclu, modelele Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi sedan cu patru uşi prezintă o atmosferă mai sportivă, mai animată şi variată datorită utilizării unor noi culori, materiale şi ornamente într-o nouă nuanţă lucioasă. În ceea ce priveşte modelele BiTurbo, tapiţeriile din material textil sau piele de culoare Negru Jet se combină cu nuanţa Roşu Magic utilizată pentru marginile scaunelor.
Cusăturile şi tivurile scaunelor, inserţiile portierelor şi maneta schimbătorului de viteze de culoare Roşu Magic accentuează atmosfera sportivă din interior. Volanul din piele cu secţiunea inferioară plată şi covoraşele speciale cu margini roşii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor BiTurbo.
Clienţii modelului Astra se pot bucura acum de noile variante de design pentru jante. Noile jante din aliaj de 17" sunt incluse în dotarea standard a nivelului de echipare Sport, fiind disponibile opţional şi jantele noi din aliaj de 18" şi 19", ambele cu un design elegant cu 5 spiţe duble. În plus, Astra prezintă în premieră un nou model de jante sportive multi-spiţe.
Astra duce mai departe povestea de succes a autovehiculelor compacte Opel
Cu noua gamă de modele Astra îmbunătăţite considerabil, Opel îşi consolidează succesul înregistrat de cel mai premiat şi mai bine vândut autovehicul compact, care a câştigat numeroase premii, inclusiv prestigiosul trofeu german "Volanul de Aur" (2009) şi a primit recent cel mai bun punctaj în cadrul raportului DEKRA 2012 pentru autovehicule rulate.
Gama de modele Astra reprezintă o componentă esenţială a mărcii. Aproximativ o treime din toate autovehiculele Opel vândute sunt modele Astra. Opel se află acum la cea de-a zecea generaţie de autovehicule din clasa compactă şi la cea de-a patra generaţie a modelului Astra, care a atras peste 641.000 de clienţi din toată Europa.
Toate acestea datorită modelului Astra cu cinci uşi lansat în toamna anului 2009, urmat de Sports Tourer un an mai târziu şi de modelul GTC Coupé cu trei uşi (spre sfârşitul anului 2011). Aceasta înseamnă că modelul Astra este al treilea cel mai bine vândut model din Europa (şi al doilea în Germania) în clasamentul vânzărilor în cel mai mare segment de autovehicule din Europa, acoperind aproape un sfert din piaţa totală