Friday, June 8, 2012

BMW M9 - surprinzătoarea idee a lui Răzvan Radion pentru un coupe de lux BMW

O nebunie a unui pasionat sau o posibilă direcţie pe care constructorul bavarez o va aborda în viitor? Oricare ar fi răspunsul, proiectul BMW M9 al lui Radion Răzvan merită toată atenţia. Voi ce credeţi?




La ora actuală, cel mai mare coupe BMW este BMW Seria 6, cu versiunea de top BMW M6. Planurile pentru un supercar care să rivalizeze cu Mercedes-Benz SLS sau Audi R8 rămân, deocamdată, în ceaţă, fiind sigur doar noul supercar ecologic BMW i8.





Totuşi, tânărul Răzvan Radion este de părere că BMW nu ar trebui să ezite în a contracara marele coupe Mercedes-Benz CL, aşa încât ne propune acest foarte reuşit exerciţiu de design BMW M9. Dar să-l lăsăm pe el să ne dea câteva explicaţii referitor la sursa acestui BMW M9:
"Am observat, fără să vreau, destule opinii care ascociază foarte degajat conceptele sau randările fictive ce reprezintă marca BMW drept wannabe-uri de Audi R8, ceea ce mi se pare puţin clişeu.
Eu am încercat să creez un concept cu o filozofie diferită faţă de cea a liniei de design BMW din ultimii ani, dar cu intenţia de a nu le altera esenţa omogenă de pe maşinile deja existente pe piaţă. Nu sunt sunt singurul care şi-a asociat conceptul cu numele de M9, dar am considerat ca este o verigă oarecum lipsă în palmaresul lor şi că o pot închega, ca fiind rezonabilă.


Prin aptitudinile mele de designer amator am preferat sa fiu un pic subiectiv şi să rămân cât mai mult axat spre formele clasice de acum câţiva ani, îmbinate cu o proporţionare de Grand Touring, poate similară cu cea a lui Ferrari 612 Scaglietti, un foarte bun exemplu de coupe GT luxos."
Fără a încerca să intre în amănunte sau explicaţii tehnice, Răzvan lasă imaginile să vorbească de la sine, BMW M9 arătând că bavarezii pot crea un coupe luxos fără a renunţa sau denatura caracteristicile dinamice proprii modelelor sportive BMW.
Rămâne la latitudinea voastră să apreciaţi cât de reuşit este acest BMW M9.

















Top 20 cele mai "verzi" maşini

Un studiu recent efectuat de Agenţia de Mediu şi Control a Energiei din Franţa (ADEME) ne arată cele prietenoase modele cu mediul înconjurător. Vezi în continuare ce maşini sunt în Top 20.



După cum bine ştim, poluarea este o problemă din ce în ce mai serioasă a lumii în care trăim. Din acest motiv constructorii încearcă să găsească soluţii pentru a fabrica modele cu un consum de carburant cât mai scăzut şi cu o amprentă ce CO2 cât mai mică. Un studiu efectuat de Agenţia de Mediu şi Control a Energiei din Franţa (ADEME) ne arată câştigătorii la categoria "eco".
ADEME a împărţit modelele pe categorii asemănătoare claselor de energie pe care le vedem deseori pe banalele frigidere. Prima categorie (A) aparţine modelelor cu emisii de CO2 sub 100 g/km, urmată de încă şase, G fiind cea mai puţin prietenoasă cu mediul înconjurător (peste 250 g CO2/km). Un lucru îmbucurător este că modelele din clasa A se înmulţesc pe zi ce trece, în acest an existând o creştere cu 5% faţă de 211.Toate modelele din Top 20 aparţin primei gategorii.
Primele patru poziţii sunt ocupate de modelul Smart ForTwo CDI, cu variantele coupe şi cabrio, având emisii de CO2 între 86 şi 87 g/km. Locul cinci este ocupat de Renault Clio III dCi cu 89 g CO2/km,la egalitate cu noul Seat Ibiza 1.2 TDI şi cu Skoda Fabia 1.2 TDI. Vezi în continuare restul modelelor din Top 20.
*În acest top nu s-au luat în considerare modelele hibride sau electrice.



Primul Lamborghini Aventador TwinTurbo

692 de cai putere nu erau de ajuns. Acum sunt 1200!



Compania americană Underground Racing are o slabiciune pentru modelele Lamborghini. Tunerul are o întreagă colecţie de pachete pentru supercar-urile constructorului din Sant'Agata Bolognese, dar ultimul poate intra în cărţile deistorie. Underground racing a lansat un material video cu primul Lamborghini Aventador Twin Turbo.
Modelul italian nu este unul care duce lipsă de putere. Propulsorul V12 de 6,5 litri produce 692 CP şi 690 Nm, dar tunerul Underground Racing nu a fost mulţumit de aceste valori. Inginerii companiei americane au creat unpachet Twin Turbo care duce puterea motorului peste pragul celor 1.200 CP. Performanţele sunt de-a dreptul incredibile: 0-100 km/h în doar 2,2 secunde şi o viteză maximă de peste 400 km/h (modelul nu a fost testat încă). Vezi în materialul video următor ce poate să facă un Lamborghini Aventador Twin Turbo.


Inginerii de la Delphi lucrează la un motor cu 50% mai eficient



Inginerii companiei Delphi au lucrat la un propulsor, care cel puţin în teorie este cu 50% mai eficient. Noul motor va rivaliza cu unităţile de putere hibride, dar va avea o masă mai mică şi costuri mult mai reduse. Harry Husted, inginerul şef de la Delphi, susţine că primele simulări pe calculator au arătat că motorul va fi cu cel puţin 50% mai eficient decât un propulsor clasic.
Noul motor pe benzină va avea un ciclu de funcţionare asemănător cu cel al unui diesel. În unităţile de putere convenţionale arcul electric generat de bujie aprinde amestecul aer-combustibil, în timp ce într-un motor diesel, amestecul se autoaprinde datorită temperaturilor foarte mari, fiind astfel mult mai eficient. Până acum nu s-a putut realiza un motor pe benzină care funcţionează asemănător cu un diesel, deoarece aprinderea nu putea fi controlată.
Inginerii americani au dezvoltat un sistem avansat de control al supapelor şi al injectoarelor. Acesta controlează foarte precis cantitatea de aer şi combustibil care intră în cilindru pentru realizarea arderii, eliminând astfel problema detonaţiilor nedorite. Din păcate, compania americană nu a dat prea multe detalii, dar susţine că a reuşit să construiască un propulsor cu un singur cilindru care funcţionează pe acest principiu.
În prezent, inginerii americani lucrează la un motor mai avansat, care va fi pus la teste în a doua jumătate a acestui an. Harry Husted susţine că acest tip de motor va fi mai eficient şi mai puternic decât un diesel obişnuit, dar va avea un caracter asemănător. De asemenea, noul propulsor va avea costuri de producţie mult mai mici decât un diesel. Compania Delphi susţine că acest tip de motorizare va intra pe piaţă undeva în jurul anului 2020.

ATAC la BMW M3: Volvo S60

Suedezii revin cu mult-aşteptatul lor concurent pentru BMW M3, într-un video care ne arată pedigree-ul sportiv al Polestar




Când spui BMW M ştii imediat la ce te referi, chiar dacă nu eşti neapărat un expert în maşini. Putere, control, nebunie la volan! Când spui Polestar, trebuie să ştii semnificativ mai multe despre maşini ca să ai măcar o tresărire. Iar suedezii de la Volvo ne pregătesc o astfel de tresărire, intr-un video în care facem cunoştinţă cu ce ştiu să facă cei de la Polestar!



Volvo S60 Polestar îşi va face apariţia pe 16 iunie în cazul curselor de pe Gothenburg City Arena, iar zvonurile spun că va avea sub capotă un V8 prezent actualmente pe XC90 sau o versiune mai puternică T6-lui de pe S60.
Ideea de bază la o astfel de maşină nu este să aibă doar foarte mulţi cai putere (peste 400 de CP ar fi un minim pentru a face faţă M3-ului) ci şi o manevrabilitate ieşită din comun. Contaţi pe diferenţiale faţă sau tracţiune integrală pentru a ţine sub control atâta putere.
Vom afla mai multe pe 16 iunie, până atunci puteţi urmări clipul video de prezentare!