BMW Zagato Coupé este un fabulos exemplu de 'aşa da' în design. Are toate motivele să fie, căci este rodul colaborării dintre BMW şi carosierul Zagato, care nu mai are nevoie de nicio prezentare.
Ce a ieşit în urma acestei furtuni creative italiano-germano-nipone puteţi vedea în galeria foto. Coupé-ul are o caroserie din aluminiu asamblată manual şi desenată special pentru a oferi maşinii o formă cât mai aerodinamică. În special spatele arată o moştenire comună BMW şi Zagato, ambele companii dezvoltând de-a lungul anilor maşini cu posteriorul tăiat (celebrele caroserii Coda Tronca) pentru a favoriza efectul "Kamm", descris de profesorul Kamm în perioada interbelică. Datorită spatelui tăiat abrupt, maşina are o aerodinamică foarte bună fără a mai fi nevoie de lungirea acesteia cu un spate în formă de picătură de apă.
Partea tehnică este reprezentată fără îndoială de un BMW Z4, însă tot ce e deasupra e artă pură, cu atât mai mult cu cât e vorba de o maşină unicat, pregătită cu o ocazie specială: Concorso d'Eleganza Villa d'Este, desfăşurat în Italia în fiecare an.
BMW Zagato Coupé are şi o poveste în spate, ca orice maşină unicat: designerul şef al Zagato, Norihiko Harada, şi vicepreşedintele BMW Design van Hooydonk sunt prieteni de mulţi ani, astfel încât atunci când Andrea Zagato a propus o colaborare, decizia s-a luat rapid.
Ce a ieşit în urma acestei furtuni creative italiano-germano-nipone puteţi vedea în galeria foto. Coupé-ul are o caroserie din aluminiu asamblată manual şi desenată special pentru a oferi maşinii o formă cât mai aerodinamică. În special spatele arată o moştenire comună BMW şi Zagato, ambele companii dezvoltând de-a lungul anilor maşini cu posteriorul tăiat (celebrele caroserii Coda Tronca) pentru a favoriza efectul "Kamm", descris de profesorul Kamm în perioada interbelică. Datorită spatelui tăiat abrupt, maşina are o aerodinamică foarte bună fără a mai fi nevoie de lungirea acesteia cu un spate în formă de picătură de apă.
Merită menţionat că este doar unul dintre multele exemplare BMW create în urma unei cooperări între germani şi designerii din Italia, fie şi doar dacă ne amintim de coupé-ul bazat pe BMW 328 pregătit în 1939 pentru Mille Miglia (unde a triumfat în 1940) sau de legendara Isetta. Au urmat, de-a lungul anilor, BMW 3200 Michelotti Vignale (1959), BMW 700 (1959), BMW 3200 CS Bertone (1962) şi BMW M1 (1978), toate fiind maşini care au rămas în istoria designului auto.
Deşi este o maşină unicat, BMW Zagato Coupé este pregătită pentru a merge pe şosea, fiind pur şi simplu la fel de sigură - dar mai spectaculoasă - ca un Z4.
No comments:
Post a Comment