Wednesday, June 20, 2012

Citroën C-ÉLYSÉE, primele imagini şi informaţii

Citroën C-ÉLYSÉE surprinde printr-un design exterior mult peste ce întâlnim în segmentul sedanurilor low-cost şi promite să ofere robusteţe şi eleganţă la un preţ relativ scăzut.




C-ÉLYSÉE este versiunea Citroën a lui Peugeot 301 - în fapt, vorbim de aceeaşi maşină declinată în două caroserii cu design diferit. Totuşi, merită să ne uităm atent la C-ÉLYSÉE, pentru că francezii de la PSA ştiu să-şi diferenţieze foarte bine maşinile, mai mult decât o face grupul VAG.




S-a terminat cu experimentele sedanurilor încropite pe seama unui hatchback, de acum vorbim serios de sedanuri desenate încă de la început pentru a oferi senzaţia de statut pe care o caută esticii atunci când cumpără o maşină. Iar Citroën C-ÉLYSÉE arată atât de bine, încât putem spune de pe acum că va avea un succes nebun.





Dacă exteriorul arată excelent, nu ştim încă în ce fel va arăta interiorul, însă Citroën se jură că va fi robust şi elegant. Aşteptaţi-vă la o calitate de intrare în gamă raportată la celelate maşini Citroën.
C-ÉLYSÉE aduce cu sine o gardă la sol mărită, anvelope adaptate rulării pe drumuri proaste, scut motor, o caroserie ranforsată şi alte elemente gândite pentru simplitate şi robusteţe (Citroën insistă pe acest cuvânt).
Direcţia este asistată electric, ABS-ul şi ESP-ul sunt în standard în funcţie de ţară, iar airbagurile ajung doar la 4 (frontale şi laterale). Dimensiunile sunt compacte: 4.43 metri lungime, 1.71 metri lăţime şi 1.47 metri înălţime. Ampatamentul de 2.65 metri este cel mai lung din segment, iar francezii au avut grijă ca spaţiul pentru pasagerii din spate să fie generos. Evident, n-a fost uitat nici portbagajul atât de iubit de estici: 508 litri are C-ÉLYSÉE, precum şi mai multe spaţii de stocare supradimensionate la interior.


Sub capotă avem un nou motor pe benzină VTi care dezvoltă 72 de CP, oferă un cuplu maxim de 110 Nm la 3.000 rpm şi consumă în medie 5 l/100 km, cu emisii de CO2 de 115 CP. Nimic spectaculos, aşadar, ci doar un motor pe măsura dorinţelor majorităţii clienţilor de sedanuri familiale low-cost din estul Europei. Acesta este asociat cu o transmisie în 5 trepte, manuală sau robotizată.
Avem şi un nou VTi de 115 CP, precum şi un Diesel HDi 92, care oferă un consum de 4.1 l/100 km şi emisii de doar 108 g/km CO2.
Deşi C-ÉLYSÉE este un sedan low-cost, în opţiune clienţii vor putea comanda pilot automat, RCD+MP3 cu kit Bluetooth, parbriz încălzit, navigaţie cu ecran tactil, cameră pentru marşarier, sistem de acces de tip mâini libere, integrare cu iPhone prin sistemul O'car şamd.
Vom aştepta toamna lui 2012 pentru a vedea maşina pe străzi, deocamdată o puteţi admira în galeria foto. Preţurile vor fi situate între cele ale Logan şi cele ale hatchbackurilor compacte de serie ale mărcilor de volum, pe acelaşi palier cu noii veniţi Peugeot 301, Skoda Rapid sau SEAT Toledo.

Cum vi se pare noul sedan?

GALLERY











Primele poze oficiale cu Kia Sorento facelift

Kia a prezentat primele poze cu Kia Sorento facelift, principalele modificări fiind mai evidente la nivelul părţii frontale.




După lansarea noii generaţii în 2009, a venit timpul pentru marele SUV coreean Kia Sorento să beneficieze de un facelift, care nu se limitează doar la modificări estetice, fiind vorba şi despre intervenţii la partea tehnică sau la echipamente şi dotări.





Partea frontală a lui Kia Sorento facelift rămâne, în mare, la fel de impozantă şi modernă, dar designerii au intervenit la capitolul proiectoarelor de ceaţă, care sunt mai masive şi gândite pe verticală. În plus, grila are o margine cromată mai fină, iar adoptarea luminilor de poziţie de tip LED în cadrul farurilor îi conferă maşinii un plus de eleganţă.
Spatele lui Kia Sorento facelift aduce modificarea cea mai importantă, stopurile trecând de la forma simplistă şi masivă spre una mai elaborată, care aminteşte oarecum de cele de la modelele Audi. Acum, Sorento facelift arată mult mai sportiv în spate, ba am putea spune că, per ansamblu, chiar dacă designul pune accentul pe masivitate şi muchii proeminente, Sorento arată ca un SUV mai agil.
Pentru moment, coreenii au dat publicităţii doar imagini cu exteriorul maşinii, urmând ca, în viitorul apropiat, să vedem modificările aduse interiorului. Promisiunile sunt că s-a umblat la îmbunătăţirea aspectului plasticelor, dar şi aspectul unor detalii a fost schimbat, cum ar fi indicatoarele sau tunelul central. Instalaţia multimedia promite un ecran tactil de mari dimensiuni, având 7 inch diagonala.
Nici din punct de vedere tehnic nu ştim care sunt îmbunătăţirile, inginerii coreeni limitându-se la declaraţii de genul "un nou şasiu", "o structură îmbunătăţită", "un nivel mai bun al manevrabilităţii, confortului şi rafinamentului", etc. Se pare că motoarele rămân aceleaşi (un 2.4 pe benzină, respectiv un 2.2 diesel common-rail), dar sunt ceva mai puternice, în timp ce emisiile de CO2 şi consumul sunt mai mici.
Premiera mondială a lui Kia Sorento facelit se va consuma cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, când vom afla şi preţurile pentru piaţa europeană.


Gallery






Skoda Rapid, sedan compact la preţ mic!



Spaţiul este principalul atu pe care îl scot în faţă cehii de la Skoda atunci când vorbesc de noul Rapid, proaspăt arătat lumii în primele imagini oficiale. La 4.48 metri lungime şi 1.7 metri lăţime, Skoda Rapid a avut nevoie de soluţii ingenioase la interior pentru a oferi un spaţiu generos, însă cehii deja s-au obişnuit să ofere aşa ceva încă de pe vremea Octaviei.
Interesant este şi faptul că sunt anunţate nu mai puţin de şapte versiuni de motorizare - cinci pe benzină şi două turbo-diesel, ceea ce ne face să credem că cehii nu vor dota maşina doar cu propulsoare de 70 de cai putere, ci vor încerca şi motorizări mai puternice.

Ideea de bază a maşinii? Să ofere spaţiu generos, un design sobru dar pe măsura statutului căutat de clienţii estici, precum şi un interior de calitate. Vom vedea abia la Paris în toamnă dacă le-a şi reuşit, însă dacă e să judecăm după ce am văzut deja pe Skoda Citigo în privinţa interiorului, au toate şansele să le iasă!
Rapid va fi poziţionat între Fabia şi Octavia, fără a canibaliza vânzările celor două, pentru că întreaga sa filosofie este de low-cost, pe când celelalte modele vor urca atât ca dotări cât şi în privinţa calităţii percepute. Concurenţii principali sunt SEAT Toledo şi noii veniţi Peugeot 301 şi Citroën C-Élysée, dar rămâne de văzut şi cum va arăta noul Logan, care iniţial era gândit să aibă un preţ în continuare chiar sub nivelul de 10-15.000 de euro pe care îl atacă aceste noi sedanuri low-cost.


Dar mai e ceva interesant la Rapid: e prima maşină care dezvăluie noul limbaj de design Skoda. În cuvintele lor: clar, precis, proaspăt şi emoţional. Acum, emoţional poate e mult spus, însă chiar şi acest sedan low-cost arată actual şi bine închegat.

Ce spuneţi, se vede influenţa designerului şef Jozef Kaban, venit de la Audi?







O nouă taxă auto?? Taxa de primă înmatriculare este în analiză

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat că taxa auto va fi revizuită ţinând cont de normele europene şi de faptul că în România sunt şase milioane de oameni care sunt în pragul sărăciei



"Deocamdată doar analizăm, dar mesajul dat colegilor din grupul tehnic este că trebuie să ţină cont că în România sunt şase milioane de oameni care sunt în pragul sărăciei şi trebuie să venim în sprijinul lor", a spus ministrul Mediului. Rovana Plumb a precizat că a avut trei întâlniri cu grupul de lucru, din care fac parte reprezentanţi din Ministerul Economiei, Ministerul de Finanţe, Ministerul Transporturilor, Registrul Auto Român şi Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
"Vom merge pe o variantă care este în acord cu normele europene. Nu trebuie să inventăm noi apa caldă. Vom ţine cont de normele europene şi le vom adapta specificului nostru", a precizat ministrul Mediului.
Începând din acest an, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule este redusă cu până la 25%.
În acelaşi timp, în luna ianuarie, Guvernul a decis ca taxa de primă vânzare a maşinilor înmatriculate înainte de 2007 să fie suspendată până la începutul anului viitor, urmând ca persoanele care au plătit deja această taxă să primească banii înapoi.

Peugeot 208 anunțat oficial. Vezi cum arată noul hatchback al francezilor




Peugeot a anunțat, miercuri, noul 208, evoluția uneia dintre cele mai de succes mașini ale mărcii franceze. Producătorul spune despre noul hatchback ca este ”cea mai ambițioasă schimbare” pe care a operat-o la o mașină de stradă, noul model fiind mai ușor decât actualul 207, cu toate că are același ampatament.

În lumina criticilor referitoare la manevrabilitatea și greutatea predecesorului său din segmentul B, Peugeot a încercat să contruiască mașina astfel încât să dispună de caracteristicile lui 205





208 cântărește 975 kilograme, cu 173 mai puțin decât 207. De asemenea, 208 este mai scurt cu 70 mm (3690 mm – total) și cu 10 mm mai jos (1492 mm). Ampatamentul este identic, cu 2540 mm și, în ciuda reducerilor exterioare, pasagerii au acum mai mult spațiu. Portbagajul este mai mare decât cel al lui 207, fiind de 285 litri.




Peugeot a promis și un interior îmbunătățit semnificativ, cu accent pe stil și calitatea superioară a materialelor. Volanul este mai mic, instrumentarul – amplasat mai sus, iar în centrul bordului tronează un touchscreen.

Motorizările precedentei generații sunt acum înlocuite cu noile propulsoare VTI de 1.0 și 1.2 litri. Cel mai mic motor se laudă cu consum de sub 4 litri la suta de kilometri și emisii CO2 de 99g/km. Puterile unităților sunt cuprinse între 75 și 100 cai.





Vor fi oferite și cinci diesel-uri, unele dintre ele fiind echipate cu tehnologia micro-hibrid. Patru dintre variante vor avea sistemul start-stop, și un consum de aproximativ trei litri la 100 km și emisii CO2 de 87g/km.

Noul Peugeot 208 va intra în showroom-uri din vara anului viitor, urmând să fie disponibil în variante cu trei și cinci uși. Urmează apoi și 208 GTI, spre sfârșitul lui 2012.