Citroën C-ÉLYSÉE surprinde printr-un design exterior mult peste ce întâlnim în segmentul sedanurilor low-cost şi promite să ofere robusteţe şi eleganţă la un preţ relativ scăzut.
C-ÉLYSÉE este versiunea Citroën a lui Peugeot 301 - în fapt, vorbim de aceeaşi maşină declinată în două caroserii cu design diferit. Totuşi, merită să ne uităm atent la C-ÉLYSÉE, pentru că francezii de la PSA ştiu să-şi diferenţieze foarte bine maşinile, mai mult decât o face grupul VAG.
S-a terminat cu experimentele sedanurilor încropite pe seama unui hatchback, de acum vorbim serios de sedanuri desenate încă de la început pentru a oferi senzaţia de statut pe care o caută esticii atunci când cumpără o maşină. Iar Citroën C-ÉLYSÉE arată atât de bine, încât putem spune de pe acum că va avea un succes nebun.
C-ÉLYSÉE este versiunea Citroën a lui Peugeot 301 - în fapt, vorbim de aceeaşi maşină declinată în două caroserii cu design diferit. Totuşi, merită să ne uităm atent la C-ÉLYSÉE, pentru că francezii de la PSA ştiu să-şi diferenţieze foarte bine maşinile, mai mult decât o face grupul VAG.
S-a terminat cu experimentele sedanurilor încropite pe seama unui hatchback, de acum vorbim serios de sedanuri desenate încă de la început pentru a oferi senzaţia de statut pe care o caută esticii atunci când cumpără o maşină. Iar Citroën C-ÉLYSÉE arată atât de bine, încât putem spune de pe acum că va avea un succes nebun.
Dacă exteriorul arată excelent, nu ştim încă în ce fel va arăta interiorul, însă Citroën se jură că va fi robust şi elegant. Aşteptaţi-vă la o calitate de intrare în gamă raportată la celelate maşini Citroën.
C-ÉLYSÉE aduce cu sine o gardă la sol mărită, anvelope adaptate rulării pe drumuri proaste, scut motor, o caroserie ranforsată şi alte elemente gândite pentru simplitate şi robusteţe (Citroën insistă pe acest cuvânt).
Direcţia este asistată electric, ABS-ul şi ESP-ul sunt în standard în funcţie de ţară, iar airbagurile ajung doar la 4 (frontale şi laterale). Dimensiunile sunt compacte: 4.43 metri lungime, 1.71 metri lăţime şi 1.47 metri înălţime. Ampatamentul de 2.65 metri este cel mai lung din segment, iar francezii au avut grijă ca spaţiul pentru pasagerii din spate să fie generos. Evident, n-a fost uitat nici portbagajul atât de iubit de estici: 508 litri are C-ÉLYSÉE, precum şi mai multe spaţii de stocare supradimensionate la interior.
Sub capotă avem un nou motor pe benzină VTi care dezvoltă 72 de CP, oferă un cuplu maxim de 110 Nm la 3.000 rpm şi consumă în medie 5 l/100 km, cu emisii de CO2 de 115 CP. Nimic spectaculos, aşadar, ci doar un motor pe măsura dorinţelor majorităţii clienţilor de sedanuri familiale low-cost din estul Europei. Acesta este asociat cu o transmisie în 5 trepte, manuală sau robotizată.
Avem şi un nou VTi de 115 CP, precum şi un Diesel HDi 92, care oferă un consum de 4.1 l/100 km şi emisii de doar 108 g/km CO2.
Deşi C-ÉLYSÉE este un sedan low-cost, în opţiune clienţii vor putea comanda pilot automat, RCD+MP3 cu kit Bluetooth, parbriz încălzit, navigaţie cu ecran tactil, cameră pentru marşarier, sistem de acces de tip mâini libere, integrare cu iPhone prin sistemul O'car şamd.
Vom aştepta toamna lui 2012 pentru a vedea maşina pe străzi, deocamdată o puteţi admira în galeria foto. Preţurile vor fi situate între cele ale Logan şi cele ale hatchbackurilor compacte de serie ale mărcilor de volum, pe acelaşi palier cu noii veniţi Peugeot 301, Skoda Rapid sau SEAT Toledo.
Cum vi se pare noul sedan?
GALLERY