Thursday, June 21, 2012

Primele imagini reale cu noul Seat Toledo, fratele iberic al lui Skoda Rapid

Iată că versiunea de serie a noii berline Seat Toledo îşi face apariţia pe internet, dar nu datorită spaniolilor de la Seat, ci a fanilor de pe seatfansclub.com...




Noul Seat Toledo a fost prefigurat recent, cu ocazia Salonului Auto Geneva 2012, de conceptul cu acelaşi nume - acum, înaintea lansării oficiale a versiunii de serie, iată că, graţie celor de la Seat Fans Club, avem parte deprimele imagini reale ale lui Seat Toledo, "aruncate" fără probleme pe internet.





După cum se aştepta toată lumea, maşina de serie şi conceptul sunt identice în proporţie de 99%, noul Seat Toledo arborând un stil cu multe muchii, specific germanic şi, evident, influenţat de grupul VAG. De altfel, Seat Toledo nu este altceva decât o Skoda Rapid cu modificări ţinând de o identitate proprie.
Situaţia se repetă şi la interior, unde volanul este mai convenţional , în timp ce modelul de serie din imagini renunţă la unele "extravaganţe" ale conceptului, precum tapiţeria din piele de pe bord, scaune şi feţele interioare ale portierelor sau inserţiile lăcuite de pe bord şi consolă.

Conform Seat Fans Club, noul Seat Toledo va beneficia de patru motoare pe benzină (1.2 TSI de 75 CP, 85 CP şi 105 CP şi 1.4 TSI de 122 CP) şi de două diesel (1.6 TDI de 105 CP şi, ceva mai târziu, 1.6 TDI de 90 CP). Opţional, unele versiuni vor beneficia şi de cutie automată cu dublu ambreiaj DSG.
Noul Seat Toledo urmează să debuteze în mod oficial la Salonul Auto Paris 2012 , alături de "sora" din Cehia, Skoda Rapid.

Audi SQ5 TDI este cel mai puternic Q5 al momentului

Cei care doreau un Audi Q5 sportiv s-ar putea să rămână surprinşi de faptul că noul Audi SQ5 nu are un motor pe benzină potent, ci un TDI twin-turbo de peste 300 CP.




În 2009, germanii prezentau la Worthersee Tour un Audi Q5 Custom Concept, cu un look de maşină sport şi un motor V6 pe benzină de 3,0 litri, dus până la 408 CP. Evident, mulţi se aşteptau ca acest concept să fie urmat de un model de serie sportiv, însă, până acum, cea mai puternică versiune Audi Q5 a fost cea de 272 CP, puterea fiind obţinută dintr-un TFSI de 3,0 litri, pe benzină.





Acum, fanii lui Q5 se pot declara satisfăcuţi, deoarece germanii îi gratulează cu o versiune potentă şi care beneficiază de semnătura "S" a departamentului sport: Audi SQ5. Atâta doar că în peisaj mai apare logo-ul "TDI" - ceea ce face Audi SQ5 TDI primul model diesel care poartă titulatura "S".
Audi SQ5 TDI are sub capotă puternicul diesel cu tehnologie twin-turbo, apărut şi pe Audi A6 3.0 BiTDI, numai că, faţă de berlina de clasa mare, puterea în cazul lui SQ5 TDI este redusă de la 313 CP la 308 CP, în timp ce cuplul motor maxim rămâne la aceeaşi valoare, de 650 Nm, obţinuţi între 1.450 şi 2.800 rpm.

Motorul este asociat cu o cutie automată cu 8 trepte Tiptronic, puterea fiind transmisă tuturor celor patru roţi , prin intermediul sistemului de tracţiune quattro, dotat cu un sistem Torque Vectoring Transfer, care asigură repartiţia optimă a cuplului motor fiecărei roţi.
Prin urmare, Audi SQ5 TDI se laudă cu prestaţii foarte bune: demaraj 0-100 km/h în doar 5,1 secunde (la fel de bine ca Audi A6 3.0 BiTDI) şi o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Evident, manevrabilitatea lui SQ5 TDI a fost îmbunătăţită faţă de celelalte versiuni prin adoptarea unui setup special a servodirecţiei electromecanice, dar şi prin coborârea cu 30 mm a gărzii la sol, standard maşina având jante de 20 inch, iar, opţional, unele de 21 inch.

La exterior, Audi SQ5 TDI apelează la un tratament relativ discret, cele mai vizibile elemente fiind logo-ul SQ5, plasat pe grila frontală, fantele de aerisire mai proeminente din spoilerul faţă, retrovizoarele cu finisare tip aluminiu eloxat şi micul difuzor, care evidenţiază cele două perechi de evacuări ovale.
Interiorul lui Audi SQ5 TDI este, după cum ne aşteptam, foarte bine finisat şi cu o echipare foarte bogată, modelul fiind particularizat prin scaunele învelite într-o combinaţie specială de piele Nappa/Alcantara, un volan specific "S" şi câteva ornamente din aluminiu.

Noul model va fi una dintre vedetele standului Audi la Salonul Auto Paris 2012, preţul de bază pentru Audi SQ5 TDI pe piaţa auto din Germania fiind de 58.500 euro, iar vânzările urmând a demara în prima jumătate a lui 2013. Audi SQ5 se doreşte, practic, răspunsul direct dat lui BMW X3 xDrive35d (313 CP), care în Germania pleacă de la 54.900 euro.


GALLERY







































Cel mai mic coupe BMW va fi Seria 2 - aşa ar putea arăta BMW 235i

Nu, nu am vrut să spunem 325i, ci 235i - adică versiunea de top a viitorului BMW Seria 2, care va fi coupe-ul derivat din noua Seria 1.



Pentru mulţi, BMW 325i a devenit un indicativ legendar, aşa că ar putea fi uşor bulversaţi de inversarea cifrelor - însă BMW 235i va fi realitate, randarea celor de la BMWblog.com dându-ne o idee destul de bună despre cum va arăta versiunea de top a noului coupe BMW Seria 2.
Exact, BMW Seria 2 urmează să fie denumirea oficială a gamei de modele sport, coupe şi cabrio, bazată pe noul BMW Seria 1. Este, de altfel, un pas logic, deoarece numerele impare desemnează berline şi breakuri, iar cele pare versiunile sportive. Am putea chiar să ne întrebăm de ce nu s-a procedat la fel şi în cazul primei generaţii BMW Seria 1...
Este destul de evident faptul că randarea de faţă este bazată pe o imagine a versiunii de top a lui BMW Seria 1, şi anume BMW M135i - hatchback-ul cu trei uşi, care beneficiază de motorul în şase cilindri de 3,0 litri şi 306 CP. Coupe-ul Seria 2 va avea un portbagaj mai încăpător, iar stilul său va miza mai mult pe eleganţă decât o făcea precedentul BMW Seria 1 Coupe.
Conform surselor celor de la BMWblog.com, versiunea de top BMW 235i va beneficia de o cutie manuală cu 6 trepte, dar se va putea opta şi pentru una automată cu dublu-ambreiaj DCT. Va exista chiar şi o versiune cu tracţiune integrală xDrive, pentru ca BMW Seria 2 să poată rivaliza cu versiunile sportive ale concurenţei, quattro la Audi A3, respectiv 4MATIC la Mercedes-Benz A-Class.
Ce părere aveţi: VĂ PLACE PROPUNEREA PENTRU BMW 235i?

Maşina MDI, cu motor cu aer comprimat: 1 euro / 100 km şi zero emisii CO2

Compania MDI Enterprises, din Luxemburg, va pune în vânzare din 2013 maşini având motor cu aer comprimat, prima ţară europeană unde clienţii vor putea cumpăra aşa ceva fiind Italia. Iată câteva detalii.




Preşedintele micii companii MDI (Motor Development International) este Guy Negre, un inventantor pasionat de motoare şi vehicule cât mai eficiente. Dacă în 1996 prezenta prima generaţie a motorului cu aer comprimat, iar în 1998 arăta publicului prima maşină cu un astfel de motor, "Green Taxi", iată că, după 17 ani, inventatorul îşi va vedea visul împlinit: maşina cu motor cu aer comprimat ajunsă în producţie de serie.



Acest lucru va fi posibil graţie parteneriatului cu firma indiană Tata Motors, responsabilă pentru cea mai ieftină maşină din lume, Tata Nano, dar şi foarte interesată de tehnologiile nepoluante cât mai ieftine. Vremea discuţiilor şi a proiectelor a trecut, aşa că din 2013 vom vedea pe şosele primele maşini de serie având motor cu aer comprimat.
Şi nu în India, ci în Europa, prima oară în Italia, unde se pare că interesul pentru astfel de maşini cu motor cu aer comprimat este cel mai mare. Mai mult, se pare că MDI va propune o gamă de trei modele cu această tehnologie, nu doar unul. Nu vă gândiţi, însă, la maşini convenţionale, ci, mai degrabă, la mijloace de transport personal inedite.


MDI AirPod este o bubulină cu trei roţi, oferind până la 4 locuri într-o configuraţie ciudată:
 şoferul în faţă, iar ceilalţi pasageri după acesta, cu spatele la sensul de mers. Motorul cu aer comprimat dezvoltă maximum 4 kW (5,5 CP), aşa încât MDI AirPod poate fi condus şi fără permis. Rezervorul pentru aer comprimat are 175 de litri, iar autonomia maximă în ciclu urban este de 220 km, în condiţiile în care "alimentarea" durează doar 1,5 minute.
Al doilea model este MDI OneFlowAir, plasat în categoria quadriciclelor şi denumit de constructor "Mehari-ul timpurilor moderne", deoarece mizează pe un stil cât mai simplist. MDI OneFlowAir poate transporta până la 5 pasageri, având caroserie decapotabilă, precum şi un sistem de propulsie hibrid: motor termic plus motor cu aer comprimat.

Când se utilizează doar motorul cu aer comprimat, MDI OneFlowAir promite o autonomie maximă de 100 km în regim urban şi de 50 km în regim extraurban, iar când se utilizează sistemul hibrid în formulă "dual-energy", autonomia poate ajunge la un maximum de 900 km, cu un consum de combustibil de numai 1,7 litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 35 g/km.
Ca performanţe, MDI OneFlowAir se bazează pe o putere maximă de 15 CP în versiunea "mono-energy"(doar cu motorul cu aer comprimat) şi atinge o viteză maximă de 90 km/h, iar în versiunea "dual-enegy" puterea maximă este de 25 CP, viteza maximă cifrându-se la 110 km/h, ceea ce recomandă maşina şi pentru drumurile scurte interurbane.

Cel de-al treilea model care va fi pus în vânzare este MDI CityFlowAir, care se doreşte un fel de monovolum de oraş, având o lungime de 4,1 metri şi primind până la 6 pasageri. La fel ca MDI OneFlowAir, şi acest al treilea model are un sistem de propulsie hibrid, puterea motorului cu aer comprimat fiind de 25 CP, iar cea maximă în regim "dual-energy" ajungând la 50 CP.
Autonomia în regim urban în regim "mono-energy", doar cu motorul cu aer comprimat, este de 180 km, iar autonomia totală ajunge chiar şi la 1.500 km, în condiţiile unui condum mediu de 2 litri/100 km şi emisii CO2 de 40 g/km. Viteza maximă a lui MDI CityFlowAir se cifrează la 130 km/h, dar şi preţul maşinii se estimeză că va fi de cel puţin 13.000 euro, aproape dublu faţă de primul model, MDI AirPod, care va costa circa 7.000 euro.


Cei de la MDI şi Tata sunt încrezători în succesul acestor proiecte, mizând pe un mesaj foarte atractiv: doar 1 euro la 100 km şi zero g/km emisii CO2. Suntem foarte curioşi dacă maşinile cu motoare cu aer comprimat produse de MDI şi Tata vor reuşi să atragă suficientă atenţie şi din partea producătorilor generalişti sau vor deveni victime ale trendului maşinilor electrice.



VOI CE PĂRERE AVEŢI DESPRE MAŞINILE CU MOTOR CU AER COMPRIMAT?