Tuesday, June 19, 2012

Producatorul auto care a inviat din faliment. Un cunoscut constructor de masini se muta din Europa in Asia

La sfarsitul anului trecut, toata presa scria de „inmormantarea SAAB”, dupa ce producatorul auto suedez a dat faliment si a inchis liniile de productie.  Acum se pare ca invie cu ceva ajutor de la Est, informeaza Business Insider.



Fox News scrie despre o alianta a producatorilor de masini electrice din Japonia si China, National Electric Vehicle Sweden AB. Acestia au cazut de acord sa cumpere activele diviziei de productie a automobilelor suedeze. 
Accentul va fi pus pe masini electrice cu design suedez, tehnologie japoneza si o prezenta mare pe piata din China, pentru a crea o companie premium de autoturisme electrice.
Practic, acesta este numele Saab, pe o cu totul alta clasa de masini. 
Compania a inceput deja sa se ocupe de angajari si este gata sa produca primele masini. Se pare ca este vorba de un vehicul electric bazat pe tiparul Saab 9-3.
Constructorul auto suedez Saab a cerut anul trecut protectie de creditori
Saab a solicitat in 2011 unei instante locale inceperea procedurii de faliment prin "reorganizare voluntara", compania asteptand investitiile promise de investitori din China.
Grupul american General Motors, restructurat in 2009 sub protectia falimentului, planifica sa inchida Saab, insa compania suedeza a fost salvata la inceputul anului 2010 de Spyker Cars, redenumit ulterior Swedish Automobile (Swan). 
Productia la fabrica Saab din Suedia a fost suspendata aproape continuu din aprilie 2011, deoarece furnizorii au refuzat sa mai livreze piese pana nu vor primi bani.

Campanie ”Spot the Golden BMW” pentru cei care vor să ajungă la Olimpiadă

Imaginile cu maşinile Mercedes-Benz aurite apărute la Cannes au făcut înconjurul lumii, gurile rele arătând cu degetul opulenţa vedetelor de la festivalul de film european - de fapt, era vorba de o campanie de promovare a filmului "Dictatorul", care, însă, a fost răstălmăcită de fanii cancanului.



Acum, cei de la BMW riscă să păţească şi ei acelaşi lucru, deoarece maşinile BMW aurite din aceste imagini ar putea foarte uşor fi interpretate ca nişte creaţii pentru cei cu bani care vor să epateze. Lucrurile, însă, au o cu totul altă semnificaţie, una fără legătură cu subcultura.
Practic, folia cu aspect din aur a acestor maşini BMW ar trebui să vă facă să vă gândiţi la aurul olimpic. Şi asta deoarece vorbim de o campanie iniţiată de BMW Group , sponsorul oficial al Jocurilor Olimpice de la Londra, care vor avea loc în această vară în capitala Marii Britanii.
Concret, cele trei maşini BMW (un Seria 1, un Seria 3 şi un Seria 5) vor face turul Angliei, iar cei care le vor poza şi vor încărca pozele pe site-ul celor de la BMW, dar şi pe twitter sau facebook, vor intra într-o tragere la sorţi în urma căreia vor putea câştiga bilete de intrare la Olimpiadă, câte două bilete pe zi
Mai mult, va exista şi un concurs separat, în urma căruia câştigătorul va avea dreptul să folosească timp de un an o maşină BMW. Din păcate, această campanie se desfăşoară doar în Anglia, deci, dacă sunteţi interesat să câştigaţi bilete la Olimpiada de la Londra, ar trebui să vizitaţi Marea Britanie în această perioadă.








Ministerul Mediului analizeaza taxa auto:"Sa tinem cont ca 6 mil. de oameni sunt in pragul saraciei"


Ministrul Rovana Plumb a declarat ca taxa de prima inmatriculare este in analiza, dar mesajul sau catre grupul tehnic a fost ca trebuie sa se tina cont de faptul ca in Romania sunt sase milioane de oameni in pragul saraciei.
Rovana Plumb a spus ca a avut trei intalniri de lucru privind taxa de prima inmatriculare. Ministrul a precizat ca din grupul de lucru fac parte reprezentanti din Ministerul Economiei, Ministerul de Finante, Ministerul Transporturilor, Registrul Auto Roman si din Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

"Deocamdata doar analizam, dar mesajul dat colegilor din grupul tehnic este ca trebuie sa tina cont ca in Romania sunt sase milioane de oameni care sunt in pragul saraciei si trebuie sa venim in sprijinul lor", a spus ministrul Mediului.

Rovana Plumb a explicat ca in cazul taxei auto se va tine cont de normele europene.

"Vom merge pe o varianta care este in acord cu normele europene. Nu trebuie sa inventam noi apa calda. Vom tine cont de normele europene si le vom adapta specificului nostru", a precizat ministrul Mediului.

Incepand din acest an, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule este redusa cu pana la 25%.

In acelasi timp, in luna ianuarie, Guvernul a decis ca taxa de prima vanzare a masinilor inmatriculate inainte de 2007 sa fie suspendata pana la inceputul anului viitor, urmand ca persoanele care au platit deja aceasta taxa sa primeasca banii inapoi.

In ordonanta de suspendare a taxei auto de prima vanzare se arata ca, prin aceasta masura, bugetul Fondului pentru mediu a fost privat de 336 milioane lei, reprezentand veniturile care ar fi fost obtinute prin impunerea la plata a tuturor autovehiculelor inmatriculate rulate, pentru care este transcris dreptul de proprietate. O alta pierdere de venituri, estimata la 240 milioane lei, era indicata din reducerea valorii taxei auto cu pana la 25%.
Taxa auto a fost introdusa de Guvern in luna aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si emisiilor de dioxid de carbon.

In 2009, pe fondul scaderii drastice a numarului de inmatriculari auto, incasarile statului din taxa de poluare pentru autovehicule au fost de aproximativ 630 milioane lei, cu peste un miliard de lei mai putin decat indicau estimarile initiale.

Pentru anul trecut, pe fondul majorarii taxei, Guvernul a estimat incasari din taxa auto de aproximativ doua miliarde lei, cu 437,5 milioane lei peste prognoza veniturilor atrase din aceasta sursa in 2010 si de trei ori mai mult decat incasarile inregistrate in 2009.

Pentru anul trecut, Guvernul a majorat cuantumul taxei auto in medie cu 45-50%, dar cu o crestere dubla sau aproape tripla pentru vehicule poluante.

Reprezentanti ai unor companii din piata de profil au apreciat atunci ca o crestere a nivelului taxei de poluare va duce la diminuarea drastica a importului de masini second hand, intensificandu-se astfel comertul prin dealeri, cu vehicule rulate deja inmatriculate in tara.