Thursday, June 21, 2012

Audi SQ5 TDI este cel mai puternic Q5 al momentului

Cei care doreau un Audi Q5 sportiv s-ar putea să rămână surprinşi de faptul că noul Audi SQ5 nu are un motor pe benzină potent, ci un TDI twin-turbo de peste 300 CP.




În 2009, germanii prezentau la Worthersee Tour un Audi Q5 Custom Concept, cu un look de maşină sport şi un motor V6 pe benzină de 3,0 litri, dus până la 408 CP. Evident, mulţi se aşteptau ca acest concept să fie urmat de un model de serie sportiv, însă, până acum, cea mai puternică versiune Audi Q5 a fost cea de 272 CP, puterea fiind obţinută dintr-un TFSI de 3,0 litri, pe benzină.





Acum, fanii lui Q5 se pot declara satisfăcuţi, deoarece germanii îi gratulează cu o versiune potentă şi care beneficiază de semnătura "S" a departamentului sport: Audi SQ5. Atâta doar că în peisaj mai apare logo-ul "TDI" - ceea ce face Audi SQ5 TDI primul model diesel care poartă titulatura "S".
Audi SQ5 TDI are sub capotă puternicul diesel cu tehnologie twin-turbo, apărut şi pe Audi A6 3.0 BiTDI, numai că, faţă de berlina de clasa mare, puterea în cazul lui SQ5 TDI este redusă de la 313 CP la 308 CP, în timp ce cuplul motor maxim rămâne la aceeaşi valoare, de 650 Nm, obţinuţi între 1.450 şi 2.800 rpm.

Motorul este asociat cu o cutie automată cu 8 trepte Tiptronic, puterea fiind transmisă tuturor celor patru roţi , prin intermediul sistemului de tracţiune quattro, dotat cu un sistem Torque Vectoring Transfer, care asigură repartiţia optimă a cuplului motor fiecărei roţi.
Prin urmare, Audi SQ5 TDI se laudă cu prestaţii foarte bune: demaraj 0-100 km/h în doar 5,1 secunde (la fel de bine ca Audi A6 3.0 BiTDI) şi o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Evident, manevrabilitatea lui SQ5 TDI a fost îmbunătăţită faţă de celelalte versiuni prin adoptarea unui setup special a servodirecţiei electromecanice, dar şi prin coborârea cu 30 mm a gărzii la sol, standard maşina având jante de 20 inch, iar, opţional, unele de 21 inch.

La exterior, Audi SQ5 TDI apelează la un tratament relativ discret, cele mai vizibile elemente fiind logo-ul SQ5, plasat pe grila frontală, fantele de aerisire mai proeminente din spoilerul faţă, retrovizoarele cu finisare tip aluminiu eloxat şi micul difuzor, care evidenţiază cele două perechi de evacuări ovale.
Interiorul lui Audi SQ5 TDI este, după cum ne aşteptam, foarte bine finisat şi cu o echipare foarte bogată, modelul fiind particularizat prin scaunele învelite într-o combinaţie specială de piele Nappa/Alcantara, un volan specific "S" şi câteva ornamente din aluminiu.

Noul model va fi una dintre vedetele standului Audi la Salonul Auto Paris 2012, preţul de bază pentru Audi SQ5 TDI pe piaţa auto din Germania fiind de 58.500 euro, iar vânzările urmând a demara în prima jumătate a lui 2013. Audi SQ5 se doreşte, practic, răspunsul direct dat lui BMW X3 xDrive35d (313 CP), care în Germania pleacă de la 54.900 euro.


GALLERY







































No comments:

Post a Comment