Francezii vor oferi de acum pentru sedanul de clasă medie Peugeot 508 şi sistemul de propulsie Hybrid4, care combină un motor diesel şi un motor electric, la fel ca în cazul lui Peugeot RXH.
De fapt, Peugeot RXH nu este altceva decât un Peugeot 508 break având look şi unele veleităţi de crossover, aşa încât, din punct de vedere tehnic, noua versiune Peugeot 508 Hybrid4 nu reprezintă o noutate chiar aşa de mare. Însă, din punct de vedere al poziţionării pe piaţă, Peugeot 508 Hybrid4 poate fi considerat un pionier în segmentul său, fiind singurul sedan de clasă medie cu un sistem hibrid diesel-electric.
În Franţa, prima ţară unde se va comecializa noua versiune, Peugeot 508 Hybrid4 este propus în două versiuni de echipare: Allure, de la 39.200 euro, respectiv Feline, de la 42.400 euro. Evident, Peugeot 508 Hybrid4 va fi arătată publicului în premieră cu ocazia Salonului Auto Paris 2012.
De fapt, Peugeot RXH nu este altceva decât un Peugeot 508 break având look şi unele veleităţi de crossover, aşa încât, din punct de vedere tehnic, noua versiune Peugeot 508 Hybrid4 nu reprezintă o noutate chiar aşa de mare. Însă, din punct de vedere al poziţionării pe piaţă, Peugeot 508 Hybrid4 poate fi considerat un pionier în segmentul său, fiind singurul sedan de clasă medie cu un sistem hibrid diesel-electric.
Pentru marca Peugeot, noua versiune 508 Hybrid4 este al treilea model diesel-hibrid în gamă, după 3008 Hybrid4 şi RXH, acelaşi sistem fiind regăsit şi pe Citroen DS5, vărul de concern PSA. Vorbim despre un motor diesel 2.0 HDI de 163 CP, plasat sub capota faţă, combinat cu un motor electric de 27 kW (37 CP), care pune în funcţiune roţile din spate - ceea ce, în anumite condiţii, duce la o funcţionare în regim 4x4.
Sistemul oferă o putere maximă combinată de 200 CP, iar cuplul maxim rezultat din asocierea diesel-electric se cifrează la o valoare de 450 Nm. Prin urmare, Peugeot 508 Hybrid4 este capabil de un demaraj 0-100 km/h în 9 secunde, în timp ce viteza maximă se cifrează la 209 km/h.
Poate că performanţele nu vi se par entuziasmante, mai ales că transmiterea puterii către roţi se face prin intermediul unei cutii manuale robotizate cu 6 trepte, însă valorile ţinând de consum cu siguranţă vi se vor părea excelente: consum mediu de numai 3,6 litri/100 km şi emisii CO2 de 95 g/km - cu peste o jumătate de litru mai puţin decât cea mai economică versiune 508 de până acum: 1.6 e-HDI 115 CP, cu un consum mediu de 4,2 litri/100 km.
Singurul compromis al lui Peugeot 508 Hybrid4 ţine de capacitatea portbagajului, care, din cauza plasării în spate a motorului electric, se reduce de la 515 litri la 355 litri. În rest, însă, noua versiune promite o ambianţă la fel de elegantă şi confortabilă, ba chiar un comportament dinamic mai sigur şi mai agil.
No comments:
Post a Comment